Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden zijn altijd geschreven in moeilijke juridische teksten, en wij vinden het belangrijk om transparant en duidelijk te zijn. Daarom hebben we onze algemene voorwaarden simpel en helder voor jou opgeschreven.
Wil je toch graag de pittige juridische tekst lezen? Geen probleem. De Nederlandse thuiswinkel organisatie heeft voor ons Juridische Algemene Voorwaarden  opgesteld maar dan behoorlijk ingewikkeld.

Definities

Artikel 1
1. Jij: Onze koning
2. Specialist in slapen: Dat zijn wij!

Identiteit van de ondernemer

Artikel 2.
1. Wij zijn Sleep4U B.V.

2. Wij zijn ook:
    • Matrassen4U
    • Beddengoed4U

3. Je kunt ons op de volgende manieren bereiken
Bellen:
0 800 1711
Mailen:
info@sleep4u.nl
Schrijven:
Jagersveld 15
 
5405 BW
 
Uden
Social:

4. Telefonische  zijn wij 5 dagen per week bereikbaar
Maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 21:00 uur
Zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur
Zondag van 11.00 tot 17.00 uur

5. Mochten deze cijfers je interesseren:
KVK nummer: 63698498
BTW-identificatienummer: NL855359985B01

Toepasselijkheid

Artikel 3.
1. Onze voorwaarden zijn van toepassing wanneer je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Anders zijn deze voorwaarden natuurlijk niet echt toepasselijk voor jou, toch?
2. Af en toe hebben wij afwijkende voorwaarden bij een product. Ook dan gelden deze voorwaarden. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken dan krijg je altijd de meest gunstige voorwaarden van ons. Toch dat stukje extra service dat je van ons mag verwachten.

Aanbod

Artikel 4.
Wij zijn altijd eerlijk over onze producten. We vermelden altijd wat de garantietermijn is, wat je kunt verwachten van onze producten en wat de prijs is van het product. En.. Belofte maakt schuld.

Onze overeenkomst met elkaar

Artikel 5.
Je bent verzekerd van het online zaken doen in een uiterst veilige webomgeving. Onze grote en gedegen IT afdeling zet zich hier iedere dag hard voor in.
1. Na het doorgeven van een bestelling ontvang je van ons altijd een bevestiging per e-mail.
2. In deze bevestiging verwerken wij zoveel mogelijk informatie en gegevens die van belang zijn bij je bestelling. Maar mocht je onverhoopt toch nog vragen hebben dan vind je het antwoord altijd op onze website terug bij de informatie. Het is slim om de digitale bon/bevestiging te bewaren.

HERROEPINGSRECHT

Artikel 6.
Wanneer je het product thuis hebt ontvangen en je bent er tóch niet blij mee dan mag je dit binnen 100 dagen retourneren. Dit gaat in op de dag van ontvangst.
1. Deze bedenktijd benut je goed en je zorgt natuurlijk goed voor het product en de verpakking. Wij vragen je hiervoor het volgende:
  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking
  • Het product is niet gebruikt en onbeslapen
  • Het gaat niet om een op maat gemaakt/gepersonaliseerd product. (dit zijn producten die wij niet op voorraad hebben maar speciaal voor jou hebben besteld)
2. Jouw reden om iets te retourneren is jouw reden en hier doen wij dan ook niet moeilijk over.

VERPLICHTINGEN TIJDENS BEDENKTIJD

Artikel 7.
Zoals hierboven al een beetje aangegeven is, zal het product uiteraard met zorg behandeld worden en blijft het product in 'winkelstaat'. Wanneer dit niet het geval is, is de kans dan ook erg groot dat je veel minder of misschien wel niets terugkrijgt voor het product. Logisch toch?

VERPLICHTINGEN VAN MATRASSEN4U BIJ HERROEPING

Artikel 8.
Wanneer jij binnen de bedenktijd van 100 dagen bij ons bekend maakt dat je iets terug wilt sturen dan sturen wij na ontvangst van jouw elektronische melding een ontvangstbevestiging.
Tevens betalen wij met hetzelfde betaalmiddel het geld terug als waarmee jij ons betaald hebt, tenzij je zelf instemt met een andere methode. Deze terugbetaling is kosteloos voor jou.


KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

Artikel 9.
Ten hoogste betaal je zelf voor de kosten van het retour sturen van het product. En heb jij bij het leveren gekozen voor een duurdere methode van levering dan de standaardlevering dan hoef je ons de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. Dat is mooi meegenomen.


UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

Artikel 10.
Het lijkt ons voor zich spreken dat het herroepingsrecht niet geldig is bij:
    • producten die speciaal zijn aangepast aan specificaties
    • die zichtbaar persoonlijk van aard zijn
    • die door hun aard niet eens kunnen worden teruggezonden
    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop wij geen invloed hebben
    • wanneer je de verzegeling van het hygiënische product hebt verbroken en je dus op het matras hebt geslapen


DE PRIJS

Artikel 11.
  • Wij verhogen de prijs niet tijdens onze afgesproken geldigheidsduur, maar natuurlijk wel wanneer dit komt door veranderingen in BTW tarieven
  • Wij kunnen producten waarvan de prijzen afhankelijk zijn aan schommelingen in de financiële markt en waar wij geen invloed op hebben met wisselende prijzen aanbieden.
  • Wij mogen prijsverhogingen binnen 3 maanden na onze overeenkomst alleen uitvoeren indien deze het gevolg zijn van wettelijke bepalingen
  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW
  • Mochten wij toch een druk of zetfout hebben gemaakt in de prijzen dan zijn wij niet verplicht om het product voor deze prijs te leveren.


CONFORMITEIT EN GARANTIE

Artikel 12.
  • Kortgezegd: Jij gaat voor een goed product en dit krijg je ook! Natuurlijk volgen wij hierbij ook altijd de wettelijke voorschriften.

LEVERING EN UITVOERING

Artikel 13.
  • Service is onze tweede naam en wij doen er dan ook ALLES aan om jou goed van dienst te zijn.
  • Wanneer je voor 15.00 uur iets besteld bij ons, ontvang je het de volgende dag in huis tenzij je ergens anders voor gekozen hebt. Mocht het langer duren dan informeren wij je zo snel als mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen. Jij hebt dan na 30 dagen het recht om de overeenkomst te ontbinden.
  • Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug en natuurlijk doen we eerst ons uiterste best om een vervangend en passend artikel aan te bieden.
  • Mocht een product beschadigd raken of kwijt raken voordat het bij jou is aangekomen dan zijn wij natuurlijk verantwoordelijk en zorgen dat jij zo snel mogelijk het juiste product ontvangt


BETALING

Artikel 14.
  • Wanneer wij geen andere afspraken hebben gemaakt met elkaar ben jij verplicht om het verschuldigde bedrag binnen 7 dagen na het ingaan van de bedenktijd te betalen.
  • Kloppen de betaalgegevens niet, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten!

KLACHTENREGELING

Artikel 15.
Wanneer je een klacht hebben is dat niet zo mooi. Maar natuurlijk kan dat. Wij doen er ook alles om deze klacht zo snel mogelijk op te lossen. Wij hanteren hiervoor onze klachtenprocedure.
  • Belangrijk is dat je het ons zo snel mogelijk meldt (Binnen 7 dagen na het constateren van je klacht)
  • Jouw klacht behandelen wij zo snel mogelijk. uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben voor je klacht.


GESCHILLEN

Artikel 16.
Komen we er echt samen niet uit? Dan kun je besluiten de zaak binnen drie maanden voor te leggen aan de Thuiswinkel Geschillencommissie Als je daarvoor kiest, vinden wij dit natuurlijk zeer jammer, maar respecteren je keuze.

Zo dit waren de Algemene Voorwaarden maar dan gelukkig in een wat luchtiger jasje. Gaan wij ooit in de toekomst ook maar iets veranderen aan deze voorwaarden dan vermelden wij dit natuurlijk op onze website.